سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قصه گوی شبی خوشتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
 
یکشنبه 98 آذر 24 , ساعت 12:36 عصر

اولین اتومبیل کاربردی جهان توسط کارل فردریش بنز ساخته شد و آلمان به سرعت قله‌های افتخار را در صنعت خودروسازی جهان فتح کرد. سرعت پیشرفت آلمانی‌ها بسیار زیاد بود و حتی جنگ‌جهانی دوم هم مانع ساخت و توسعه اتومبیل‌های با کیفیت و نوآورانه نشد. در این متن سعی ما بر این بوده که بتوانیم شما را در زمینه اجاره خودرو آلمانی و آشنایی یا برندهای معروف خودرو سازی آلمان یاری کنیم.

فولکس‌واگن در اوج بحران و جنگ متولد شده و مدل بیتل را به تولیدِ انبوه رساند. کمپانی بی‌ام‌و که تا آن زمان مشغول تولید پیشرانه هواپیما بود، به ساخت موتورسیکلت و اتومبیل پرداخت. اندکی بعد در دهه 1960 کمپانی آئودی به فولکس‌واگن پیوست و محصولات متفاوتی را عرضه کرد. این در حالی بود که از سال 1926، مرسدس‌بنز رویایی کارل بنز و دایملر با یکدیگر همکار و همراه شده بودند.

 

پورشه توسط فردیناند پورشه بنیان‌گذاری شد و ابتدا نقش یک مشاور عالی را در پروژه‌های تولید و توسعه اتومبیل‌های گوناگون بر عهده گرفت. اندکی بعد پورشه باعث تولید مدل بیتل شده و اکنون با گذشت 64 سال از آن دوران طلایی، هنوز هم از ایده و طراحی پورشه برای تولید اتومبیل‌های کوچک و خانوادگی استفاده می‌شود.

 

صنعت خودروسازی آلمان تولیدکنندگان کوچک‌تری هم دارد؛ اما بهترین و بزرگترین خودروسازان آلمانی؛ کمپانی‌های مرسدس‌بنز، پورشه، فولکس‌واگن و بی‌ام‌و هستند و هنوز هم نقش ویژه‌ای در ساخت و توسعه اتومبیل‌های گوناگون دارند. در این متن ما لیستی از بهترین اتومبیل‌های آلمانی را تدارک دیده و شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.تابتوانید انتخاب شایسته ای در زمینه اجاره خودرو آلمانی داشته باشید.

از زمانی که کارل بنز اولین وسیله‌ی حمل‌ونقل کاربردی دنیا را ساخت، آلمان با کیفیت مهندسی و خلاقیت پیشروی خود شناخته می‌شود. این در حالی است که جنگ جهانی تأثیر بسیار زیادی روی عقب‌ماندگی این کشور داشت. به‌هرحال فولکس‌واگن بیتل از دل این تحولات تاریخی بیرون آمد و نقطه شروع آغازی هم برای ب‌ام‌و بود که از تولید پیشرانه‌های هواپیما به سمت ساخت موتورسیکلت‌ها و خودروها کشیده شد. آئودی هم سرانجام در دهه‌ی 60 میلادی سر و سامان گرفت و مرسدس بنز نیز در دستان کارل بنز و دایملر رشد کرد و در سال 1926 به برندی مشهور تبدیل شد. ریشه‌های اوپل هم به تولید دوچرخه بازمی‌گردد و این شرکت اولین خودروی خود را در سال 1899 ساخت.

پورشه توسط فردیناند پورشه تأسیس شد و در ابتدا شرکت توسعه و مشاوره‌ای بود. سپس وارد پروژه‌ی بیتل شد و پورشه 64 در سال 1939 و با استفاده از قطعات خودروی کوچک خانواده ساخته شد

برترین و برجسته ترین قطب صنعت خودروسازی در دنیا آلمان است. از آسیا تا آمریکا، ماشین های آلمانی جلوه ای از اطمینان، ایمنی و طراحی را به نمایش می گذارند. آلمان دارای بالاترین میزان تولید خودرو در جهان است. همچنین رتبه چهارم دنیا در زمینه تولید موتور خودرو را نیز دارد.

 

خودرو آلمانی جایزه بهترین طراحی خودرو سال اروپا، اتومبیل بین المللی سال و بهترین اتومبیل جهان  و محبوبترین برندهای اجاره خودرو در سالهای متمادی را کسب کرده اند. فولکس واگن Beetle و پورشه 911 در رده  چهارم و پنجم بهترین خودروی قرن گرفته اند.

محبوب ترین شرکت های خودروسازی آلمان

شرکت  AUDI

آئودی در سال 1909 در Ingolstadt، بایرن تاسیس شد، آئودی قطعا یکی از مهم ترین شرکتهایی است که طراحی، مهندسی، تولید، بازار و توزیع وسایل نقلیه در آلمان را به عهده دارند.

 

این شرکت پس از تاسیس به نام بنیان گذارش اوت Horch به معنای ” گوش دادن ” نام گذاری شد. بعدها، در جولای 1909، Audio Automobilwerke راه اندازی شد. در سال 1932، این شرکت با شرکت DKW،  Horch و Wanderer ادغام شد تا  U Union Auto Union را تشکیل دهند. در حال حاضر، این رویداد چهار حلقه ارتباطی آرم آئودی را توضیح می دهد. از سال 1966، این شرکت بخشی از گروه فولکس واگن بوده است.

شرکت مرسدس بنز

این شرکت در سال 1926 در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شد. مرسدس بنز سازنده خودروهای لوکس آلمانی در بیش از یک قرن بوده است. قطعا یکی از قدیمی ترین سازندگان خودرو مرسدس بنز است. از همان ابتدا، مرسدس با ترکیب سبک نوآورانه و تکنولوژی، بازار را هدایت می کرد. با گذشت زمان، این شرکت لیست گسترده ای از مدل هایی از جمله اتومبیل های لوکس، کامیون، اتوبوس، لیموزین و وانت ها را وارد صنعت خودروسازی آلمان کرد.

شرکت BMW

این شرکت در سال 1916 در شهر مونیخ آلمان تاسیس شد. BMW مخفف  Bayerische Motoren Werke است. موفقیت حاصل تمرکز بر روی موتور، که توسط نسل های مهندس در طول سال ها بهبود یافته است.

 

BMW در سال 1929 به عنوان یک خودروساز تبدیل شد و از آن زمان تا کنون شناخته شده است.  BMW برای تولید اتومبیل های سواری، لوکس، نیمه شاسی، ورزشی و کامیون های وانت بسیار شناخته شده است.

شرکت فولکس واگن

این شرکت در سال 1937 در شهر ولفسبورگ آلمان تاسیس شد. این شرکت  به دستور هیلتر و در زمانی تاسیس شد که اغلب ماشین های ساخته شده در آلمان لوکس و گران قیمت بودند. فولکس واگن به معنای خوردی مردمی است یعنی خودرویی که تمامی اقشار جامعه می توانند آن را تهیه کنند. فولکس واگن توانسته است بهترین جایگاه را در صنعت خودروسازی آلمان کسب کند.

 

این برند یک مدل موفقیت است زیرا موفق به تولید ماشین هایی از جمله لامبورگینی، بنتلی، رولز رویس، اسکودا و بوگاتی شده است.

 

 

شرکت پورشه

این شرکت در سال 1931 در شهر اشتوتگارت تاسیس شد. عمده فعالیت این شرکت در ابتدا در زمینه طراحی و توسعه موتور های اتومبیل بود. اما بعدها اقدام به تولید خودروهای اسپرت و لوکس کرد. اوج محبوبیت این شرکت در اواخر دهد 80 و اوایل دهه 90 میلادی بود.

 

از محبوب ترین مدل های پورشه می توان به 918، Macan، Cayenne، Cayman، Boxter و Panamera اشاره کرد.

شرکت های آلمانی خودرو دارای سابقه تولید خودروهای با کیفیت بالا هستند که در آن عملکرد از ظاهر مهم تر است. بر اساس اصل ” عملکرد بیش از شکل “، شرکت های خودروی آلمانی بر قابلیت ها و کیفیت تمرکز می کنند. و اجاره خودرو های آلمانی با توجه به کیفیت همیشه مورد استقبال اقشار مختلف جامعه بوده است.


پنج شنبه 98 آذر 14 , ساعت 12:44 عصر

اجاره خودرو لوکس

در شهرهای بزرگ هر روزه جابجایی های زیادی انجام می شود. هر روز شاهد بیشتر شدن جمعیت ماشین ها در سطح شهر هستیم. در بین این همه خودرو سهم شما کدام است؟ در دنیای امروز داشتن یک ماشین خوب می تواند نوع نگاه مردم را هم نسبت به شما تغییر دهد. با توجه به روند رو به جلوی استفاده از خدمات لوکس و تشریفاتی ، کسانی که قصد استفاده از این خدمات را دارند یا باید خودروهای لوکس تهیه کنند و یا باید نسبت به اجاره خودرو لوکس اقدام نمایند.

اجاره خودرو در اصل کسب و کاری است که در آن موسسه یا شرکت اجاره اتومبیل، وسیله نقلیه را متناسب با نیاز مشتری برای مدت معینی به او اجاره می دهد. قرارداد اجاره ماشین می تواند ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهانه و یا سالانه متناسب با نیاز مشتری، بین شرکت اجاره خودرو و مشتری منعقد گردد. معمولا قرارداد های اجاره به صورت اجاره ماشین بدون راننده یا اجاره خودرو با راننده منعقد می گردد، که شرایط اجاره هر کدام متفاوت می باشد. شرکت کرایه اتومبیل معمولا می بایست ناوگان وسیعی از ماشین های ارزان قیمت، ماشین های میان رده و ماشین های لوکس را در اختیار داشته باشد تا بتواند پاسخگوی نیاز کلیه مشتریان خود باشد. همچنین موسسه اجاره خودرو در کنار ارائه ماشین اجاره ای ، خدماتی مانند بیمه ، سیستم موقعیت یابی جهانی  (GPS) ،سیستم های سرگرمی و … را ارائه می دهد.

آیا می دانید اجاره خودرو لوکس در ایران نسبتا ارزان است و برای یک سفر چند روزه ارزش اجاره را دارد؟! 

 

انواع مرسدس بنز، انواع پورشه روزانه با 1 میلیون تومان قابل اجاره است.

 

انواع خودرو هیوندای و انواع خودرو کیا با روزی 300 هزار تومان قابل اجاره است.

 

البته اجاره خودرو پراید یا اجاره خودرو 206 با کمترین تعرفه ها (100 تا 150 هزار تومان) به صورت روزانه قابل اجاره است.

خوشبختانه در کشور خودمان هم این بیزینس در سالهای اخیر راه افتاده و امکان سوار شدن خودروهای گران و لوکس را برای همه اقشار جامعه فراهم کرده است.

 

امکان اجاره ماشین لوکس ارزان بویژه در شهرهای توریستی کشور مانند کیش بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

 

اولین دسته ای از افراد که به اجاره خودرو به ویژه خودروهای لوکس علاقه مند هستند، عروس و دامادها هستند که برای مراسم عروسی و ماشین عروس ترجیح می دهند اجاره خودرو بدون راننده را انجام دهند.

 

اجاره خودرو لوکس

البته همه این عروس و دامادها هم توان مالی کرایه خودروهای لوکس را ندارد. بسیاری از این افراد به اجاره خودرو های داخلی که ارزان تر هستند روی می آورند.

 

البته این کار بسیار عاقلانه ای هم هست. زیرا باید هر فردی برای مراسم عروسی خود خودرویی کرایه کند که توان پرداخت هزینه اجاره اش را داشته باشد و برای پرداخت آن زیر بار قرض نرود.

 

دومین دسته افرادی هستند که در سفر به شهرهای مختلف به ویژه شهرهای توریستی مانند کیش به اجاره خودرو بدون راننده می پردازند.

 

اجاره بهترین ماشین های لوکس در بازار ایران

معمولا این افراد سعی می کنند تجربه ای خاطره انگیز برای خود رقم بزنند و خودرویی لوکس که آرزوی سوار شدن آن را دارند را اجاره می نمایند.

 

البته افرادی در شهر خود نیز ترجیح می دهند به علت مشکلاتی مانند نبود جای پارک و ترافیک شدید، ماشین نخرند و با وسایل نقلیه عمومی تردد کنند.

 

این افراد معمولا در روزهای خاصی که کار زیادی با خودرو دارند و باید به نقاط مختلف شهر سر بزنند ترجیح می دهند با اجاره خودرو، نیاز خود را رفع نمایند.

ین که شما بتوانید در یک زمان خاص در سال خدمات لوکس را جهت تشریفات و بیزنس خود تهیه کنید و از بالاترین سطح کیفی تشریفات تجاری و اداری بهره مند شوید، یک ایده آل به تمام معنی است. امروزه با ارائه خدمات اجاره ماشین های لوکس و نیمه لوکس کلیه نیاز ها به این خدمات، مرتفع شده است.

خدمات اجاره ماشین های لوکس و نیمه لوکس به صورت با راننده و بدون راننده ارائه می شود. در خصوص ترانسفرهای تشریفاتی و فرودگاهی اکثرا اجاره خودروها با راننده انجام می شود.

اجاره ماشین لوکس قدیمی

البته برخی نیز هستند که به کرایه خودرو با راننده می پردازند.

 

برخی عروس دامادها هستند که ترجیح می دهند این گونه خودرو برای مراسم عروسیشان اجاره نمایند.

 

شرکت ها نیز معمولا به ویژه زمانی که مهمان ویژه ای دارند برای تردد وی به اجاره خودرو با راننده اقدام می کنند.

 

شرکت های خارجی مستقر در کشور نیز معمولا از این روش اجاره خودرو بسیار استفاده می کنند.

 

اجاره خودرو لوکس ارزان در تهران

افراد متمکنی هم هستند که به علل مختلف نظیر کهولت سن ترجیح می دهند رانندگی نکنند.

 

و از اجاره خودرو با راننده برای ترددهای خود استفاده می کنند.

 

معمولا برای پیشگیری از سوء استفاده های احتمالی از خودروی اجاره شده، قرارداد محکمی برای اجاره خودرو منعقد شده و مدارک معتبری نیز دریافت می شود.

 

همان طور که عرض شد در کشور ایران صنعت اجاره خودرو به سرعت در حال رشد است

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو بدون رانندهاتباع ایرانی

 

1.    یک فقره چک یا سفته به مبلغ خودرو

 

2.    کارت شناسایی معتبر

 

3.    گواهینامه «فقط و فقط» یکی از موارد ذیل:

 

- هفت تا ده درصد ارزش خودرو به عنوان ودیعه (برای خودروهای ایرانی پانزده درصد ارزش خودرو)

 

- سند ملکی به نام متقاضی

 

- توقف خودروی شخصی متقاضی در پارکینگ عمومی و تحویل سند آن به شرکت

 

شرایط و مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو بدون راننده برای اتباع خارجی

 

1.    کارت شناسایی معتبر

 

2.    ویزا و پاسپورت متقاضی

 

3.    تصویر بلیط رفت و برگشت متقاضی

 

4.    گواهینامه هفت تا ده درصد ارزش خودرو به عنوان ودیعه (به ریال و یا سایر ارزهای خارجی) (برای خودروهای ایرانی پانزده درصد ارزش خودرو)

حال اگر قصد اجاره خودرو و استفاده از خدمات اجاره اتومبیل را دارید می توانید به راحتی در گوگل سرچ کنید ، تلفن را برداشته و به شرکت های ارائه دهنده خدمات اجاره خودرو تماس بگیرید و این شرکت ها با توجه به شرایط متنوع نیاز شمارا بر طرف خواهند کرد.

 


چهارشنبه 98 آذر 6 , ساعت 12:20 عصر

بی‌ ام و و مرسدس بنز از مدت‌ها پیش در سطوح مختلف بازار تولید خودرو، رقبای جدی برای هم بوده‌اند. این در حالی است که برخی، دلایلی را برای برتری یکی بر دیگری بیان می‌کنند.

BMW و Mercedes Benz برندهای برتر بازار خودرو به حساب می‌آیند که در هر سطحی از بازار، انتخاب یکی در مقابل دیگری، بسیار سخت و دشوار است. این دو برند از دیرباز، رقابت ویژه‌ای را باهم داشته‌اند. با وجود این، تفاوت‌های شاخصی میان محصولات این دو برند سرشناس وجود دارد.

 

 

حتی لحظه‌ای به این مسئله فکر نکنید که شباهت مشخصات عددی بنز یا بی ام و بر روی کاغذ، دلیل بر شباهت آن‌ها به یک دیگر است. در واقع از لحاظ عملکرد و مسائلی از این دست، بین این دو سدان آلمانی اسپرت، زمین تا آسمان تفاوت وجود دارد!

رقابت دو غول خودرو سازی جهان همواره جذاب و دیدنی بوده است. مرسدس بنز بر خواسته از اشتوتگارت یکی از قدیمی‌ترین کارخانه‌های خودرو سازی در جهان و پیشرو در صنعت خودروسازی، در مقابل BMW با اصالتی باواریایی سازنده خودروهایی با بهترین عملکرد فنی که سالیان سال رقیب قدرتمندی برای مرسدس بنز بوده است.

هردو خودرو آلمانی، باکیفیت، با اصالت و سازندگان لوکس‌ترین خودروهای جهان هستند. رقابت این دو خودروسازی نقش بسیار زیادی در پیشرفت تکنولوژی خودروسازی در جهان داشته است و هر دو خودروسازی تلاش می‌کنند خودروهایی با بالاترین کیفیت و بهترین امکانات را به بازار عرضه کنند.

تجربه رانندگی

بسیاری از رانندگان و کارشناسان معتقدند خودروی باواریایی‌ها تجربه بهتری را در رانندگی ارائه می‌دهد. خودروهای BMW معمولاً سبک‌تر از نمونه‌های تولیدی توسط Mercedes Benz بوده و در سر پیچ‌ جاده‌ها عملکرد بهتری را به نمایش می‌گذارند. نسخه‌های اسپورت خودروهای تولیدی بی ام و هم معمولاً شیفت دستی بهتری را فراهم می‌کنند. این امر در مقابل گزینه استفاده از موتورهای بزرگ در محصولات مرسدس قرار می گیرد تا خودروهایی خشمگین و غیرقابل پیش‌بینی را به بازار عرضه کند. بی‌ ام و مزیت رقابتی دیگری هم در مقابل مرسدس دارد. با توجه به استفاده از موتورهای کوچک‌تر و وزن کم‌تر، خودروهای بی‌ ام و معمولاً مصرف بهینه‌تر سوخت را به همراه دارند. 

طراحی داخلی

وقتی صحبت از طراحی داخلی می‌شود، بی ام و در مقابل مرسدس بنز مسیر متفاوتی را پیش می‌گیرد. به بیان دیگر، در این بخش، طراحی ارگونومیک در مقابل ساختار لوکس قرار می‌گیرد.

 

خودروهای مرسدس بنز با توجه بهره‌گیری از طراحی داخلی لوکس، زبان زد خاص و عام هستند. طراحی که ساختار چرمی را در کنار چوب قرار می‌دهد. در طرف مقابل، تمرکز بی ام و روی طراحی ارگونومیک است. به عنوان مثال، اگر به خودروهای سری 3 این برند نگاهی کنید مشاهده خواهید کرد که تمامی مولفه‌ها شامل رادیو و دکمه‌های آن یا دیگر کنترلرها که تجربه راننده را بهبود می‌دهند در کنسول متمرکز شده‌اند تا راننده دسترسی بهتری به مولفه‌های مختلف هم داشته باشد

آمار فروش مرسدس بنزو BMW در سال 2018

اگر به بررسی آمار فروش مرسدس بنز و BMW در انتهای سال 2018 بپردازیم متوجه خواهیم شد که مرسدس بنز بیش از 2 میلیون و 400 هزار دستگاه در سراسر جهان فروش داشته است. با اختلافی اندک BMW قرار دارد که فروش جهانی آن در حدود 2 میلیون 200 هزار دستگاه است. مرسدس بنز سال‌ها است که از این نظر تعداد فروش جایگاه بهتری از BMW دارد. هر چند این فاصله در سال‌های اخیر به کمترین مقدار خود رسیده است و هر دو خودرو سازی در سال‌های اخیر بارها رکوردهای فروش خود را جا به جا کرده‌اند و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده‌اند

قیمت

وقتی بحث قیمت می‌شود معمولاً خودروهای مرسدس بنز کمی گران‌تر هستند البته در برخی مدل‌ها استثناهایی هم وجود دارد

کیفیت بنز یا بی ام و

از لحاظ کیفیتی، بی ام و در مقابل مرسدس قافیه را می‌بازد. کیفیت پلاستیک‌های به کاربرده شده و مونتاژ آن‌ها چندان مطلوب و دقیق به نظر نمی‌رسد. مسئله‌ای که از ب ام و به عنوان بزرگترین لوکس ساز آمریکای شمالی بعید بوده است. این ب ام و را از افراد محلی همین منطقه قرض کرده ایم و جز اولین سری‌های تولیدی که شاید دچار مشکل باشند هم نیست.

 

ارگونومی ب ام و را هم شخصا نمی‌پسندم. حداقل در مقام مقایسه با مرسدس خبری از دقت اسطوره‌ای آلمانی نیست و نقاط ضعف هرچند کوچکی را در کابین مشاهده می‌کنید که خوشایند نیست!

طراحی

این امر تا حدودی سلیقه‌ای است و محصولات هر دو برند، طرفداران خاص خود را دارند. خودروهای هر دو شرکت از طراحی متمایز و البته مشخصاتی تاثیرگذار و متمایز کننده بهره می‌برند. در خودروهای بی ام و معمولاً کابین تا حد زیادی به سمت عقب متمایل شده و بخش جلویی خودرو، کشیده به نظر می‌رسد. مرسدس در طرف مقابل از فاصله زیاد بین محورهای جلو و عقب در کنار ظاهرهای بیونیک بهره می‌برد.

 

 

بازار هدف

بازار هدف خودروهای بی ام و معمولاً رانندگان جوان است این درحالی است که راننده‌های خودروهای مرسدس بنز معمولاً سن و سال بالاتری دارند. البته در سال‌های اخیر تمرکز هر دو برند بر آن بوده تا طیف وسیع‌تری از مخاطبان را جذب کنند. به عنوان مثال، مرسدس بنز در سال 2013 میلادی، کلاس A را پایه‌گذاری کرد که برخلاف مدل‌های قدیمی‌تر، مخاطبان جوان را تا حد زیادی به خود جذب می‌کند.

آرایش فنی بنز یا بی‌ام‌و

بی ام و از هیچ تلاشی برای بهبود و توسعه آخرین نسل ب ام و M3 فروگذاری نکرده است. دوباره ب ام و کار بر روی موتور 6 سیلندر خطی را شروع کرده است. موتور V8 نسل قبل تنها برای یک هوس بازی کوتاه مدت برای ب ام و بود. موتور 6 خطی تویین توربو 3 لیتری، توانایی تولید 425 اسب بخار قدرت تا حداکثر دور 7600 را داراست و جعبه دنده 7 سرعته دوال کلاچ نیمه اتوماتیک، دنده‌ها را یکی پس از دیگری شلیک می‌کند.

 

همچنان باید قدردان بخش M بود که قابلیت سنگین کردن دنده تنها با نگه داشتن پدال سمت چپی را در این نسل فراهم کرده است.

 

در آن سوی میدان، موتور 4 لیتری V8 دست ساز مرسدس قرار دارد که قدرت 469 اسب بخار را در دور پایین تر 7000 عرضه می‌کند و گیربکس 7 سرعته نیمه اتوماتیک مرسدس نیز در این قسمت تحت فشار گشتاور و قدرت عظیم موتور قرار خواهد گرفت.

فروش مرسدس بنز و BMW در آلمان

آمارهای جهانی به نشان دهنده پیشتاز بودن مرسدس بنز است اما در خانه اوضاع برای این دو خودرو سازی آلمانی چگونه است؟ در خاک آلمان مرسدس بنز در سال 2018 در حدود 400 هزار دستگاه از خودروهای خودرو را به فروش رسانده است. در حالی که فروش BMW کمی بیشتر از 300 هزار دستگاه است. به این ترتیب ستاره سه پر آلمان‌ها در خاک این کشور نیز توانسته است بر رقیب دیرینه خود پیروز شود؛ اما نبرد برای سلطنت همچنان ادامه دارد.

 

با ارزش‌ترین برندهای خودرو سازی در جهان

مرسدس بنز و BMW به عنوان یک برند لوکس در همه جای جهان شناخته می‌شود. بازار خرید و فروش مرسدس بنز و بی ام با هم سهم بسیار زیادی از کل بازارهای جهانی را تصاحب می‌کند؛ و البته در بین خودروهای لوکس درجه یک می‌توان گفت این دو خودرو سازی عملاً بیش از نیمی از بازار را در کنار آئودی در دست دارند. با این حال با ارزش‌ترین برند جهانی در سال 2018 تویوتا ژاپن است! که با ارزش 29.99 میلیارد دلار فاصله زیادی با سایر رقبا پیدا کرده است. در رتبه دوم مرسدس بنز با 25.68 میلیارد دلار و بعد از آن با فاصله حدود 0.6 میلیارد دلاری BMW به عنوان سومین برند خودرو سازی با ارزش دنیا قرار دارد

رانندگی در شرایط واقعی با بنز یا بی ام و

در جاده‌های کشور پرتغال، که به نظر هنوز پول‌های اتحادیه اروپا برای بازسازی دوباره تزریق نشده است. M3 چندان خوشحال به نظر نمی‌رسد. در واقع حتی لحظه‌ای هم صورت خوشحالی از خود نشان نمی‌دهد. وقتی که یک ناخونک کوچک به پدال گاز می‌زنم، چرخ‌های عقب به صورت مداوم در تقلا هستند تا از لرزش‌های اضافی که در مسیرهای سنگ فرش شده به اتومبیل وارد می‌شود جلوگیری کنند، گرچه که ما در مسیر سنگ فرش شده حضور نداریم، و تنها کمی این جاده‌ها ناهموار است.

 

این اتفاق حتی در سرعت هایی در حدود 200 کیلومتر بر ساعت هم تکرار می‌شود. شاسی سفت و محکم بیمر در مسیرهای مسابقه‌ای می‌درخشد و در مسیرهای مستقیم هم عالی عمل می‌کند، اما در مسیرهای نسبتا ناهموار همه چیز به حالت معکوس خود برخواهد گشت و ممکن است سواری آزاردهنده‌ای را تجربه کنید که گویی خودرو مدام در معرض آسیب دیدن قرار گرفته است!

 

C کلاس هم معایب خاص خود را دارد. سواری با سرعت کم یکی از آن‌ها است. مسئله بادی رول که گهگاه اتفاق می‌افتد، حتی در سرعت‌های پایین باعث نا امیدی ما شده است.

 

به صورت دائمی اتومبیل قصد اجتناب از کم فرمانی‌های موجود در سرعت پایین را دارد، اما در مقایسه M3 حتی اگر نتواند در مسیر دلخواه راننده به حرکت ادامه دهد، واکنش‌های بهتری را در مسیر بیش فرمانی از خود نشان می‌دهد.

 

همچنین خوشبختانه می‌توانیم بگوییم که اهرم ترمز دستی کلاسیک و سنتی در این مدل حفظ شده است و در مواقع لزوم راننده می‌تواند با استفاده از آن خودرو را در جهت دلخواه هدایت کند.

بنز و BMW در ایران

اگر نگاهی به بازار بنز و BMW در ایران داشته باشیم باید گفت که در طول سالیان دراز مرسدس بنز شرایط بهتری از BMW در ایران داشته است. بنز نماد کلاس و لوکس بودن در ایران است و بسیاری از ثروتمندان ایرانی از همان روز اولی که این خودرو وارد خاک ایران شد سینه چاک این خودرو بوده‌اند. با این حال در دهه‌های اخیر بی ام و به دلیل قیمت مناسب‌تر و پشتیبانی گه گاه بهتری که از مرسدس بنز دارد بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. آمار رسمی از میزان مرسدس بنزها و فروش آن‌ها در دسترس نیست اما می‌توان مطمئن بود با افزایش قیمت مرسدس بنز به صورت غیر منطقی در ایران، BMW فروش بهتری از مرسدس بنز در دو سه سال اخیر تجربه کرده است

اجاره کدامیک بهتر است بنز یا بی ام و؟ کدام کلاسیک‌تر و کدام اسپرت‌تر است؟

رسیدیم به بخش جذاب مقاله ” بی ام و اجاره کنیم یا مرسدس بنز؟ ” که دغدغه لوکس سواران است. ایران هم مانند اکثر کشورهای دیگر، جزو کشورهای خرسندی است که خیابان‌هایشان مزین به خودروهای بی ام و و مرسدس بنز است. در بخش‌های قبل هم که متوجه شدید هردو برند فوق‌العاده هستند و نمی‌توان گفت که کدام یک بهتر است.

بی ام و، اسپرتی که رویای هر جوانی است

“خودرو” + “اسپرت” مساوی است با غول خودروسازی آلمانی، بی ام و. شرکت بی ام و تمرکز اصلی خود را بر روی خودروهای اسپرت و جوان‌پسند گذاشته است که در این امر به‌شدت موفق بوده است. سرعت، شتاب، آپشن و ظاهر خودروهای بی ام و را می‌توان خوراکی برای روح و روان یک جوان دانست

کلاسیک و سرسنگین، سلامی گرم به مرسدس بنز

کافی است سری به بالای شهر بیاندزید. پر است از مرسدس بنز و بی ام و که شهر را زیبا می‌کنند. اما یک تفاوت فاحش میان رانندگان این دو برند است. اکثر افرادی که مرسدس بنز سوار می‌شوند در تیپ شخصیتی بیزینسی و مدیریتی هستند.

در مجموع یعنی مرسدس بنز با توجه به سرسنگین‌تر بودن آن نسبت به بی ام و و ظاهر کلاسیک‌ترش بیشتر مناسب افرادی است که در زندگی‌شان سرسنگین رفتار می‌کنند و کلاسیک بودن برایشان مسئله‌ای مهم است.

حال با اینهمه هنوز نمیتوان با قطعیت گفت کدام برند بهتر است به طور خلاصه اگر دوست دار سرعت هستید بی ام و اجاره کنید و اگر دوست دارید که خاص  باشید و برای مراسم های تشریفاتی شما خودروهای بنز بهترین هستند.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ