سفارش تبلیغ
صبا ویژن
این قرآن، ریسمان خدا و نور روشن گر ودرمانی سودبخش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 97 آذر 25 , ساعت 3:59 صبح

                            نمونه قرارداداجاره خودرو

موجر :

آقای / خانم ………………………………. فرزند …………………………. به شماره شناسنامه …………. صادره از شهر ………………… به تاریخ متولد ………………. به شماره ی ملی ………………………… ساکن ………………………………………………………………………………………  شغل   …………………….

مستأجر :

آقای / خانم ………………. فرزند ……………… بشماره ی شناسنامه …………………… صادره از  شهر …………………………… متولد ……………………….. به شماره ملی ………………………. ساکن ………… ………………………………………………….. شغل ………..

مورد اجاره :

تمام ششدانگ یک دستگاه اتومبیل سواری / غیر سواری / ماشین آلات کشاورزی و راهسازی از نوع ……………………  مدل …………….. با سیستم …………….. به شماره ی شناسه خودرو ………………… دارای موتور ………………. به شماره شاسی ……… و به رنگ ………………. و به شماره نیروی انتظامی ……………….. ملکی موجر طبق سند ……………………. و با جمیع متعلقات و لواحق و توابع و نمائات و لوازم آن و کارت شناسائی و کارت سوخت و بیمه نامه که صحیح و سالم به تصرف و قبض مستأجر جهت ………………… داده شد و وی اقرار به تصرف و قبض نموده است.

مدت اجاره نامه:

به مدت ………………………. از ابتداء از تاریخ تنظیم این سند .

مال الاجاره ی پرداختی :

مبلغ …………………………….. ریال برای تمامی مدت بالا از قرار روزانه / هفتگی / ماهانه …………………………..ریال که مستأجر موظف است به موجر پرداخت نماید و رسید دریافت نماید در غیر این صورت ظرف ده روز پس از تاریخ سر رسید موجر حق فسخ مورد اجاره را خواهد داشت .

شروط :

1- مستأجر حق واگذاری مورداجاره را به غیر به هیچ وجه نداشته است و ندارد .

2- تعمیرات کلی و جزئی وسیله مورد اجاره بعهده مستأجر است .

3- تهیه سوخت و همچنین عوارض سالیانه شهرداری و همچنین مالیات مشاغلی مورد اجاره (بداهتاً با توجه به نوع خودرو ) و پرداخت مخارج و هزینه های مربوطه در این باره در زمان و مدت اجاره به عهده مستأجر است .

4- موجر وسیله نقلیه حق دارد در صورت صلاح دید هفته‌ای یکبار از مورد اجاره بازدید نماید و آن را چک بازرسی کند .

5- پرداخت کلیه جرائم و خلافی های وسیله در زمان و مدت اجاره به عهده مستأجر می‌باشد .

6- تمدید بیمه نامه خودرو و انعقاد هر گونه قرارداد در خصوص بیمه خودرو به عهده مستأجر می‌باشد و در این خصوص ضمن العقد موضوع سند، نامبرده وکیل موجر جهت اخذ کلیه خسارات و غرامات‌های بیمه‌ای نقداً یا بصورت دریافت چک از شرکت‌های بیمه و تنظیم و امضاء هر نوع سند در دفاتر اسناد رسمی است .

7- پس از انقضاء مدت اجاره وسیله نقلیه، مستأجر موظف می‌‎باشد خودرو را صحیح و سالم همراه با اخذ مفاصا حساب جرائم و خلافی ، شهرداری و مالیات مشاغلی « بداهتاً با توجه به نوع خودرو » به موجر تحویل دهد .

8- پس از انقضا مدت اجاره  وسیله نقلیه چنانچه مستأجر مورد اجاره را به موجر تحویل ننماید ، بایستی مبلغ ………………………… ریال بعنوان اجرت المثل به صورت روزانه به موجر پرداخت نماید.

9- مستأجر به طور دقیق و کامل می داند که ید او نسبت به مورد اجاره امانی می‌باشد و مورد اجاره امانتاً در مدت اجاره تحویل وی شده است تا استیفاء منفعت نماید لذا نامبرده مسئول حفظ و نگهداری آن می‌باشد و خواهد بود و مسئولیت از بین رفتن احتمالی آن به طور جزئی یا کلی به عهده وی بوده و می‌باشد .

بتاریخ … / … / …….. هجری شمسی .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ